Polska marka kosmetyczna wspiera kobiety w świecie gamingu
Co czwarta osoba zainteresowana e-sportem w Polsce to kobieta. Tym samym, wyróżniamy się na tle 21 badanych krajów, gdzie mężczyźni stanowią ponad 80% wszystkich graczy. Kobiety grają coraz częściej, coraz więcej i coraz lepiej. Mimo to, spotykają się z dyskryminacją i hejtem ze względu na płeć. Polska marka kosmetyczna Selfie Project, zainicjowała akcję, która nagłaśnia ten temat, walczy ze stereotypowym myśleniem, a jednocześnie dodaje dziewczynom odwagi i pewności siebie.
Oprócz tego, że pełni on rolę manifestu, zachęca również dziewczyny do dzielenia się w komentarzu selfie, na którym grają i wygrywają. Cel? Pokazanie, że wszystkie kobiety mogą grać, a gry komputerowe nie są zajęciem zarezerwowanym tylko dla mężczyzn. Efekt? Aktualnie, pod postem pojawiło się ponad 1,2 tys. komentarzy. To najlepszy dowód na to, że poruszony temat jest ważny i budzi emocje.
W kampanię marki Selfie Project zaangażowali się popularni youtuberzy jak: Stuu (prawie 4 mln subskrypcji), Danny Ferreri (ponad 712 000 subskrypcji) oraz Natsu (ponad 224 000 subskrypcji). Idole młodego pokolenia w swoich kanałach społecznościowych podjęli temat dyskryminacji kobiet w świecie gamingu i wyrazili swój sprzeciw wobec hejtowi z jakim spotykają się dziewczyny.
Jest to pierwsza kampania Selfie Project, która zwraca uwagę na problem dyskryminacji kobiet w świecie gamingu. Z uwagi na skalę oraz niewielką świadomość tego problemu, marka planuje podjęcie kolejnych działań.