Ponad 10 milionów ludzi oglądało Overwatch League
Debiut Overwatch League był wyczekiwany przez znaczną część społeczności, nie tylko tej związanej z samą grą, ale również miłośników esportu. Początek można uznać za bardzo udany...
Dwie liczby przewijają się przez większość doniesień o solidnym debiucie nowej ligi Blizzarda. Przede wszystkim, 437 tysięcy ludzi w jednym momencie oglądało transmisję z pierwszego dnia Overwatch League na wszystkich platformach (Twitch, MLG oraz chińskie ZhanQi TV, NetEase CC i Panda TV). Po drugie, łącznie 10 milionów ludzi oglądało czterodniowe rozgrywki.
Na ten sukces bez wątpienia złożyło się kilka istotnych czynników. Oprócz samego zainteresowania większości społeczności, Blizzard na pierwszy dzień zaplanował jedno z lepszych możliwych spotkań, Dallas Fuel przeciwko Seoul Dynasty. To właśnie podczas tego meczu padł rekord widzów w jednym momencie.
Najważniejsze kwestie dotyczące oglądalności Overwatcha League są jednak jeszcze przed nami. Sukces robi spore wrażenie, ale to liczby w środku sezonu będą miały większe znaczenie. Ile ludzi będzie oglądało ligę, kiedy wystartuje sezon amerykańskich LCS, kiedy w rozgrywki wda się standardowa rutyna i pozostanę ci najwierniejsi fani, śledzący metę, wyczekujący większości spotkań?
Najwyraźniej Twitch, który za prawa do transmisji Overwatch League zapłacił aż 90 milionów dolarów, nie będzie stał obojętnie i patrzył, ile ludzi zdecyduje się z nimi zostać. Razem z Blizzardem planują nagradzać widzów ekskluzywnymi upominkami do Overwatcha. Więcej szczegółów poznamy pewnie przy okazji przyszłych transmisji.