Reklama

Ponad 27 milionów graczy obejrzało koncert w Fortnite

​W ubiegły piątek informowaliśmy, że ponad 12 milionów użytkowników oglądało rapera Travisa Scotta wewnątrz Fortnite. Dokładna suma - 12,3 mln - stanowiła rekord jednoczesnej liczby zalogowanych graczy w tej popularnej produkcji. Teraz mamy dokładne dane z całego wydarzenia.

Zakończyły się bowiem powtórki, więc odpowiedzialne za produkcję studio Epic Games mogło podsumować całość. A jest się czym chwalić, ponieważ - jak podano na Twitterze - koncerty obejrzało 27,7 miliona osób. Mowa o "unikatowej" liczbie użytkowników, bez dublowania.

Jeśli natomiast spojrzymy na łączne uczestnictwo, wliczając do sumy osoby, które zdecydowały się wziąć udział w koncercie więcej niż jeden raz, wynik jest jeszcze bardziej imponujący i wynosi całe 45,8 miliona. Ciekawe, ile standardowych koncertów musiałby zagrać Scott, by dotrzeć do tej liczby?

Reklama

Całość trwała około dziesięciu minut i związana była głównie z debiutem nowego singla artysty. Gracze na serwerach nie byli ograniczeni do stania i słuchania, ponieważ nie brakowało przeróżnych efektów specjalnych, laserów i statków kosmicznych, a sam model Travisa był gigantyczny.

Takie wydarzenia specjalne nie są niczym nowym na serwerach Fortnite. W lutym zorganizowano na przykład koncert DJ Marshmello, który znany jest także z grania w samą produkcję. Wtedy także nie zabrakło efektów specjalnych, unikatowej sceny w lokacji Pleasant Park i interakcji z publicznością.

Pewne jest, że oglądalność była wtedy mniejsza o około 2 miliony - nie znamy dokładnych liczb. Na początku lutego pandemia koronawirusa była jednak jeszcze odległym zagrożeniem, a teraz często nie ma co robić w domu i na kwarantannie. Dlaczego więc nie wybrać się na wirtualny koncert?

Warto także dodać, że koncert DJ Marshmello był dość "standardowym" przedsięwzięciem, ze specjalną sceną - i niewiele więcej. W przypadku Scotta poprzeczkę wyraźnie już podniesiono, oferując niemalże psychodeliczne wrażenia, przypominające podróż w kolorowym kosmosie.

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: Epic Games
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy