Ponad pół miliona wyświetleń transmisji PKO Bank Polski Ekstraklasa Games
Ponad 525 tysięcy wyświetleń transmisji na platformach online odnotowały 4-miesieczne rozgrywki PKO Bank Polski Ekstraklasa Games skupiające najlepszych graczy FIFA 23 w Polsce. Piąty sezon największego e-sportowego projektu na polskiej scenie FIFA stał pod znakiem atrakcyjnych zmian w formule rozgrywek oraz dynamicznie rosnących zasięgów w social mediach.
Rozgrywki w ramach piątej edycji PKO Bank Polski Ekstraklasa Games transmitowane były równocześnie na dwóch platformach streamingowych - Twitch i YouTube stacji. Transmisje prowadzone były także na oficjalnym Facebooku turnieju, skąd cross-postowane były przez kluby piłkarskiej Ekstraklasy, graczy oraz partnerów projektu.
Podobnie jak w poprzednich sezonach, wydarzenie cieszyło się dużą popularnością miłośników piłki na wirtualnej murawie. Transmisje online, z trwającego od stycznia do początku kwietnia sezonu, wygenerowały ponad 525 tysięcy wyświetleń. Największą oglądalność osiągnęły trzy rozstrzygające eventy, odbywające się przez trzy weekendy studiu Polsat Games. Wszystkie transmisje online z tych wydarzeń miały ponad 442 tysiące wyświetleń. Spory wkład w ich oglądalność mieli także eksperci i zawodnicy, którzy udostępniali transmisje na swoich zasięgowych kanałach Twitch. Dzięki m.in. ich zaangażowaniu transmisje z trzech finałowych weekendów PKO Bank Polski Ekstraklasa Games zanotowały na Twitchu w sumie 295 tysięcy wyświetleń. Rozgrywki w ramach fazy ligowej, w z której najciekawsze mecze transmitowane były w każdą środę od stycznia do marca na YouTube, Facebooku i Twitchu, łącznie zanotowały ponad 49 tysięcy wyświetleń.
Rozstrzygnięty właśnie sezon PKO Bank Polski Ekstraklasa Games obfitował w rekordowe zasięgi social mediowe. Dedykowane profile na Facebooku, Instagramie i TikToku projektu wygenerowały łączny zasięg w wysokości 9,3 mln. Bardzo istotnym elementem obecności projektu w social mediach, była także komunikacja na kanałach piłkarskiej PKO Bank Polski Ekstraklasy. Twitter, Facebook i Instagram najpopularniejszej polskiej ligi wygenerowały blisko 2,6 mln zasięgu. Sumując dane z obu profili - największym zainteresowaniem cieszyły się treści publikowane na profilu TikTok - 6 miliona wyświetleń. Facebook wygenerował 4,7 mln zasięgu, a posty na Instagramie pozwoliły dotrzeć do 1,1 mln osób.
Pula nagród zawodów finałowych wyniosła 45 tysięcy złotych, a stawką podzieliło się czterech najlepszych graczy. Czołowa trójka, czyli Kamil "Riptorek" Soszyński (Jagiellonia Białystok), Szymon “Błachu" Błachowiak (Pogoń Szczecin) oraz Damian “damie" Augustyniak (Raków Częstochowa) awansowali również na światowe Play-Offy FIFA 23 Global Series.
W piątym sezonie Ekstraklasa Games pojawiło się sporo nowości w formule znacząco wpływających na atrakcyjność rozgrywek. Turnieje po raz pierwszy zawitały w formie eventowej do miast Ekstraklasy. W ramach fazy Open odbyły się bowiem eliminacje na Targach PGA w Poznaniu oraz na stadionach w Gdańsku, Szczecinie, Zabrzu i Warszawie. Wliczając dwa turnieje rozgrywane online, w formule Open wzięło udział około tysiąca osób.
Wzorem lig zagranicznych rozgrywki PKO Bank Polski Ekstraklasa Games po raz pierwszy otworzyły się także na niższy szczebel rozgrywek. W rozgrywkach PRO wzięło bowiem udział dwóch przedstawicieli klubów 1. Ligi - Sandecji Nowy Sącz i Zagłębia Sosnowiec - wyłonionych w oddzielnych turniejach przygotowanych przez organizatora tych rozgrywek..
W projekt, jak co roku, zaangażowane było liczne grono partnerów wspierających Ekstraklasę w organizacji rozgrywek. Partnerem tytularnym turnieju drugi rok z rzędu był PKO Bank Polski. Partnerem Strategicznym zostało KFC. Partner lifestylowy to marka PROSTO, a partnerem technologicznym fazy Open było Sony PlayStation.
Strategicznym partnerem telewizyjnym był stacja Polsat Games, produkcję zapewniało Frenzy, a partnerem medialnym został serwis Sport.pl. ESL Gaming Polska był odpowiedzialny za koordynację turnieju. Nad całością projektu oraz jego komercjalizacją czuwała agencja marketingu sportowego Sportfive Polska. Agencją odpowiedzialną za e-sportową komunikację i social media było eMinePro.