Pracuj.pl wchodzi w świat e-sportu z T-Mobile Ligą Akademicką
Pracuj.pl został oficjalnym partnerem T-Mobile Ligi Akademickiej - rozgrywek e-sportowych w Polsce skierowanych do społeczności studenckiej. Serwis jest pomysłodawcą i patronem nowej kategorii zawodów - mistrzostw w programowaniu "Coding Masters". Zapisy do eliminacji trwają do 6 grudnia, a na zwycięzców rywalizacji czeka wysokiej klasy sprzęt komputerowy. Wsparcie T-Mobile Ligi Akademickiej to pierwsza inicjatywa e-sportowa Pracuj.pl, lidera rynku cyfrowej rekrutacji w Polsce.
Największe takie zawody w Polsce
Trwa kolejny sezon T-Mobile Ligi Akademickiej - e-sportowej inicjatywy, mającej na celu integrację społeczności studenckiej w Polsce. W dotychczasowych rozgrywkach odbyło się 516 meczów, w których wzięło udział 2200 studentów z 89 uczelni z całej Polski. Udział w lidze to dla graczy okazja do przygotowania się do gry w profesjonalnych organizacjach gamingowych. W lidze zawodnicy rywalizują w czterech kategoriach: Gwint, League of Legends, Rainbow Six Siege oraz Counter Strike.
Coding Masters z Pracuj.pl
Nowością w obecnym sezonie T-Mobile Ligi Akademickiej jest zupełnie nowa i wyjątkowa piąta kategoria, w której mogą rywalizować studenci i absolwenci - Mistrzostwa w Programowaniu "Coding Masters". Jej pomysłodawcą jest serwis Pracuj.pl, nowy partner rozgrywek. Za strategię, koncepcję współpracy oraz działania promujące wydarzenie odpowiada agencja marketingu gamingowego - Gameset.
"Zdecydowaliśmy się na współpracę z T-Mobile Ligą Akademicką ze względu na wyjątkowy sposób dotarcia do naszych kandydatów. Liga gromadzi gamerów ze społeczności studenckiej, czyli młode talenty na początku życia zawodowego. Dla części z nich e-sport może stać się profesją, a dla części pozostanie hobby. Wielu uczestników będzie w niedalekiej przyszłości szukać ścieżki rozwoju w obszarach programowania czy technologii. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć kategorię zawodów, która łączy rywalizację e-sportową z obszarem programowania, w którym w Polsce wciąż jest ogromny głód nowych talentów. Z jednej strony oferujemy uczestnikom świetną rozrywkę, a przy okazji pomagamy doskonalić zawodowe kompetencje i łączyć zawodników z pracodawcami" - komentuje Magdalena Jurzysta, Specjalista ds. Promocji Marki w Grupie Pracuj.
Tylko w pierwszym półroczu 2019 roku oferty IT stanowiły na Pracuj.pl 15% wszystkich ogłoszeń, co oznacza że to trzecia najpopularniejsza kategoria ogłoszeń. Na serwisie przez pierwsze sześć miesięcy 2019 znalazło się ponad 43 000 ofert zatrudnienia z branży IT.
Droga do finałów i nagrody Coding Masters
Rekrutacja do Mistrzostw w Programowaniu "Coding Masters" wystartowała 27 listopada. Uczestnicy mogą zgłaszać się do 6 grudnia za pośrednictwem strony ligaakademicka.pl. Na etapie eliminacji czekać będą na nich zadania matematyczno-logiczne. Do finału zakwalifikuje się ośmiu najlepszych studentów i 8 absolwentów - razem 16 talentów, które rywalizować będą w zakresie kodowania w wybranych językach programowania (m.in. C++ i Python).
Rozgrywki najlepszych koderów zaplanowane są na 18 stycznia 2020 roku i odbędą się na Politechnice Wrocławskiej. Rywalizacja będzie relacjonowana na żywo na oficjalnym streamie Ligi Akademickiej. Trzy najlepsze miejsca z obu grup (studentów i absolwentów) wyróżnione zostaną wysokiej klasy sprzętem gamingowym:
- Nagroda I stopnia: komputer Acer Predator Orion 9000
- Nagroda II stopnia: karta graficzna MSI GeForce RTX 2080 Ti LIGHTNING Z 11GB GDDR6
- Nagroda III stopnia: Gainward GeForce RTX 2070 SUPER Phantom GS 8GB GDDR6
E-sport na drodze wzrostu
W inicjatywy e-sportowe angażuje się coraz więcej marek - jest to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin technologii i sportu na świecie. Analitycy Newzoo prognozują, że w tym roku rynek ten globalnie wygeneruje przychody w wysokości 1,1 mld dol. - o 27% większe, niż rok wcześniej. Według danych innej organizacji, Electronic Sports League, rynek e-sportu w Polsce rośnie jeszcze szybciej - w tempie ok. 30 proc. rocznie.