Reklama

Producenci konsol w walce z lootboxami

​Najważniejsi producenci konsol - Microsoft, Sony i Nintendo - podjęli ważną współpracę, która może w znaczącym stopniu wpłynąć na rynek pojemników z losową zawartością. Firmy nie zgodzą się wydać na swoim sprzęcie gry z lootboxami, jeśli wydawca nie ujawni szans na zdobycie przedmiotów.

Inicjatywę ogłosił wczoraj Michael Warnecke z branżowej organizacji Entertainment Software Association, reprezentującej rynek wirtualnej rozrywki w Stanach Zjednoczonych.
Nintendo, Microsoft, and Sony "będą wymagali, by pojemniki z losową zawartością wydawane na ich platformach ujawniały informacje na temat względnej rzadkości znajdujących się w środku przedmiotów lub opisywały szanse na ich pozyskanie po otwarciu" - napisano w komunikacie.

Nowe obostrzenia powinny wejść w życie od przyszłego roku i obejmą także produkcje, które ukazują się bez lootboxów, lecz wprowadzają ten element w późniejszym terminie, choćby za pośrednictwem aktualizacji.

Reklama

Jak dodaje ESA, szereg najważniejszych wydawców (Activision Blizzard, Bandai Namco, Bethesda, Bungie, Electronic Arts, Microsoft, Nintendo, Sony, Take-Two, Ubisoft, Warner Bros, Wizards of the Coast) zgodzili się już na takie regulacje i zamierzają ujawniać odpowiednie informacje.

Dane mają być prezentowane w "zrozumiały i łatwo dostępny" sposób, a stosowne rozwiązania pojawią się "nie później niż do końca 2020 roku" - dodano.

"Sony Interactive Entertainment stara się, by użytkownicy PlayStation otrzymywali informacje i narzędzia, takie jak rodzicielska kontrola portfela, które pomagają w podejmowaniu przemyślanych decyzji na temat zakupów w grach wideo" - dodaje producent PlayStation we własnym komunikacie.

"Upewnienie się, że konsumenci mogą podejmować właściwe decyzje, jest bardzo ważne dla Nintendo. Dlatego też zamierzamy ujawniać szanse na pozyskanie przedmiotów z pojemników z losową zawartością w grach na Nintendo Switch" - wtóruje druga z japońskich korporacji.

Większość graczy przyjęła plany z optymizmem - dostrzeżenie faktu, jak małe są szanse na pozyskanie niektórych przedmiotów może odstraszyć od zakupu. Inni twierdzą, że to za mało i nic się nie zmieni - przecież FIFA już od jakiegoś czasu ujawnia szanse na pozyskanie piłkarzy z paczek w trybie Ultimate Team i nie ma to większego wpływu na nawyki zakupowe.

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: lootbox
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy