Reklama

PUBG: Battlegrounds. Jaka zmieniła się popularność i oglądalność?

Od przejścia PUBG: Battlegrounds na model free2play minął już ponad tydzień. Oznacza to, że od 12 stycznia gracze mogą testować popularną strzelankę z gatunku battle royale całkowicie za darmo. My natomiast sprawdzamy jak darmowa obecnie gra prezentuje się pod względem popularności na Steamie i oglądalności na Twitchu.

PUBG swój debiut miał blisko cztery lata temu. Niemal od samego początku gra zyskała olbrzymią popularność wśród graczy. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że produkcja stworzona przez Krafton przecierała szlaki świeżego jak na ówczesne czasy trybu battle royale.

Do 12 stycznia, by cieszyć się rozgrywką w PUBG: Battlegrounds - trzeba było zapłacić. Developerzy zdecydowali się jednak przejść na model free2play, by zacząć rywalizacje z innymi konkurentami dostępnymi za rynku w postaci: Fortnite, Apex Legends czy Call of Duty: Warzone.

Reklama

PUBG: Battlegrounds - popularność, ile graczy?

PUBG: Battlegrounds dostępny jest teraz za darmo, co w naturalny sposób przełożyło się na wzrost ilości graczy w tej produkcji. W drugim półroczu minionego roku, w dzieło od Krafton zagrywało się średnio 160 tysięcy graczy. Dla przykładu - w sierpniu 2021, licznik maksymalnej liczby zalogowanych użytkowników zatrzymał się na 444 tysiącach.

Obecnie zaobserwować można całkiem spory wzrost w tej materii, chociaż nadal jest to dalece odległy wynik od czasów świetności PUBG (3,2 milionów online). W ostatnim tygodniu, w grze tej przebywa średnio 350 tysięcy graczy, a szczytowa ilość zalogowanych sięga 550-600 tysięcy jednocześnie grających.

Jeśli chodzi o największy serwis streamerski, a więc Twitch.tv - można zauważyć minimalny wzrost oglądalności w stosunku do tego, co było w drugim półroczu minionego roku. Nie jest to jednak aż tak zauważalny i dynamiczny trend, by warto było się póki co nad tym zjawiskiem pochylać na dłużej.

ESPORTER
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy