Reklama

Rainbow Six: Polish Masters - 12,3 mln zł wartości mediowej tegorocznej edycji

​Badanie Pentagon Research objęło wszystkie 14 dni ligowe turnieju oraz 2-dniowe finały LAN, które miały miejsce w dniach 4-5 września 2021.

Jak wynika z badania firmy Pentagon Reserach przeprowadzonego na zlecenie Ubisoft Polska, tegoroczny turniej Polish Masters 2021 - czyli największe w Polsce rozgrywki e-sportowe w grze Rainbow Six Siege - wygenerował 12,3 miliona zł wartości mediowej. Podstawą do badania były wszelkie materiały związane z wydarzeniem, a które pojawiły się telewizji na kanale Polsat Games, internecie - w tym na oficjalnym kanale Rainbow6PL na Twitchu - mediach społecznościowych oraz artykuły redakcyjne.

Na podstawie danych prezentujących podział ekspozycji według mediów, dominującą rolę pełni telewizja, której udział stanowi 74% i który odpowiada za 9,1 miliona zł wartości ekspozycji. Wartość mediowa pokazuje szacunkowy koszt, jaki należałoby ponieść chcąc uzyskać podobne GRP lub czas na wizji z wykorzystaniem konwencjonalnej reklamy. Drugim medium z największym udziałem okazał się Twitch, który odpowiadał za 23,1% wartości ekspozycji wynoszącej 2,84 miliona złotych.

Reklama

Zawody Rainbow Six Polish Master cieszyły się dobrą popularnością wśród polskiej społeczności. Główny sponsor zawodów, marka OMEN uzyskała 3,6 mln wartości mediowej podczas wszystkich playdayów. Pokazuje to, że warto było pokazać się na tych zawodach. Marka miała ponad 24,5 tys. efektywnych ekspozycji, co oznacza, że na pewno została w pamięci widzów.

Badanie objęło również marki, które były obecne w trakcie Polish Masters 2021. Pentagon Research przeanalizował formy ekspozycji, na które składały się nośniki statyczne, statyczne, dynamiczne i tekstowe oraz sumaryczną liczbę ekspozycji we wszystkich badanych mediach, aby określić wartości dla poszczególnych marek. Tym samym największą liczbę ekspozycji - 24 724 - zdobył partner turnieju - marka OMEN - którego formaty promujące linię laptopów gamingowych OMEN 15 wygenerowały 3,6 miliona zł wartości.

W zestawieniu znalazły się także drużyny biorące udział w turnieju, które również zostały objęte badaniem jako marki - podium zajęły organizacje takie organizacje jak XPG Invicta z 964 tys. wartości ekspozycji, NOX Esports z 926 tys. oraz Team ESCA Gaming z 846 tys.

Rainbow Six Polish Masters to największe zawody Rainbow Six Siege organizowane dotychczas w Polsce i jednocześnie część globalnego e-sportowego ekosystemu Rainbow Six, dzięki któremu zwycięzca ma możliwość rywalizacji w Europejskiej Lidze Challenger będącej punktem wyjścia do Ligi Europejskiej.

Esporter/materiały prasowe
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy