Razer zaprezentował robota czyszczącego oceany
Wygląda na to, że amerykański producent mocno zaangażował się w ochronę środowiska i po wielorazowej masce ochronnej z Razer Zephyr przyszedł czas na rozwiązanie czyszczące oceany.
Razer poinformował właśnie o współpracy z firmą o nazwie Clearbot, która produkuje autonomiczne łódki zbierające śmieci pływające w oceanach. Nie da się ukryć, że już maska ochronna była dużym zaskoczeniem, a tu mamy do czynienia z czymś jeszcze dziwniejszym (przynajmniej jak na producenta sprzętu gamingowego), co na dodatek nie ma tony podświetlania RGB :) A mówiąc już całkiem serio, Razer poważnie traktuje kwestie środowiskowe, dlatego postanowił połączyć siły z Clearbot i zadbać o czystsze wody.
Jeśli chodzi o same roboty, to mowa o małych, zasilanych energią słoneczną i samonawigujących łódkach, które wykrywają śmieci z odległości dwóch metrów, co jest możliwe za sprawą zamontowanych na pokładzie kamer i systemu sztucznej inteligencji, zbierają i zabierają na brzeg. A co dodaje od siebie Razer? Firma odpowiada za design nowej wersji, która jest obecnie nie tylko użytkowa, ale i przyciągająca wzrok futurystyczną stylistyką, co sprawia, że łatwiej o sprzedaż takich jednostek na rynku.
Obecnie roboty przypominają więc małe katamarany, pokryte czarną farbą, z charakterystycznym zielonym logo firmy i... pasującym podświetleniem! W nowej wersji kamery robota są też w stanie identyfikować różne rodzaje śmieci, a moduł GPS dostarczać informacji na temat ich lokalizacji do celów badawczych - naukowcy i lokalna administracja mogą dzięki temu dowiedzieć się, gdzie i jakie śmieci się gromadzą, żeby rozwiązać ten problem.
Wszystko w ramach inicjatywy Go Green With Razer, której założenia poznaliśmy w marcu tego roku - firma wyszczególniła tam cztery kluczowe obszary zaangażowania w ochronę przyrody i środowiska, w tym wykorzystanie 100% energii odnawialnej do 2025 r. i osiągnięcie 100% neutralności węglowej do 2030 roku.
W ramach tego 10-letniego planu Razer ogłosił również wiele inicjatyw mających na celu edukację i mobilizowanie graczy z całego świata do walki o ekologiczne cele. W ich skład weszły m.in. niezwykle udana kampania Sneki Snek mająca na celu ochronę 1 miliona drzew oraz limitowana kolekcja odzieży Kanagawa Wave, wykonana z odzyskanych z morza tworzyw sztucznych.