"Rift" duetu Komil i Dawider hymnem Ultraligi w Polsat Games
Komil i Dawider prezentują utwór zatytułowany "Rift", dedykowany polskim rozgrywkom esportowym - Ultralidze. Utwór wyprodukował Foux, a za stworzenie teledysku odpowiada firma Frenzy producent Ultraligi.
"Rift" promuje trwający właśnie 6. sezon Ultraligi, najbardziej prestiżowych rozgrywek League of Legends w Polsce. Do tej pory krajowa czołówka rozegrała trzy kolejki etapu zasadniczego.
Premiera teledysku otworzyła czwarty tydzień zmagań, a fanów czekają jeszcze trzy tygodnie rozgrywek fazy wstępnej. Do fazy pucharowej przejdzie pięć najlepszych ekip, które w rywalizacji do trzech zwycięstw będą mierzyć się o tytuł Mistrza Polski w League of Legends.
"Gry dawno wyszły z dogmatu czystej rozrywki, dla wielu stały się sposobem na życie, w tym dla mnie. Wiem, jak to jest czuć się wyobcowanym, bo nie wszyscy rozumieją Twoje hobby. I chcę, żeby to myślenie zostało daleko za nami. Świat gier to już nie tylko forma odpoczynku, ale dla wielu wyraźny kierunek profesjonalnego rozwoju, który coraz liczniej pojawia się w różnych, popkulturowych wydaniach. Cieszę się, że mogę dołożyć do tego swoją cegiełkę, jako osoba, która jest pewnym pomostem, między światami muzyki, esportu i gier" - powiedział Dawider.
"Esport dla mnie to odpowiedź na potrzeby kolejnych pokoleń. Żyjemy w czasach rozpędzających się informacji, coraz młodsi ludzie potrzebują coraz więcej bodźców. W gamingu ilość interakcji na sekundę zdecydowanie przewyższa tradycyjny sport. Rywalizacja na takiej stopie wydaje się być po prostu bardziej wymagająca, a to się przekłada na coraz większe zainteresowanie profesjonalnym podejściem do tematu gier. Tym numerem chciałem zrobić krok w kierunku tych, którzy tak jak ja czują, że komentarze typu 'marnujesz czas przed komputerem' to po prostu przejaw kompletnej ignorancji i niezrozumienia potrzeb rzeczywistości. Dla nas to coś, co nadaje życiu sens" - ocenił Komil.
"Ze względu na tematykę numeru, do trapowego beatu starałem się przemycić jak najwięcej elementów spotykanych w soundtrackach do gier, czy filmów. Sam również interesuję się esportem, więc tym bardziej cieszę się, że mogłem być częścią tego projektu" - podkreślił Foux.
"Dawider i Komil przyszli do nas z konkretnym materiałem o dość jasnym przekazie. Staraliśmy się unaocznić tę wizję. Pokazać, że gry to coś o wiele poważniejszego niż się powszechnie wydaje - to potężna gałąź przemysłu rozrywkowego, forma sztuki, a dla wielu z nas ważna część życia, z której można czerpać inspirację, siłę i niesamowitą frajdę. Polsat Games i Frenzy zawsze starają się wspierać tak dobre inicjatywy. Czy się udało - oceńcie sami" - dodaje Ewa Cejlowska, reżyser teledysku "Rift".
Ultraliga to oficjalna liga regionalna League of Legends wspierana przez producenta tytułu - firmę Riot Games. Osiem zespołów bierze udział w walce o nagrody pieniężne z puli 100 tys. zł i miejsce na prestiżowym turnieju EU Masters.
Flagowy projekt stacji Polsat Games można oglądać we wtorki i środy od 17:00 równolegle na antenie Polsat Games oraz w Internecie. Za produkcję Ultraligi odpowiada firma Frenzy.