Riot Games i Cisco ogłaszają partnerstwo, aby nadać nową jakość rozgrywkom League of Legends
Riot Games i Cisco ogłosiły dziś kilkuletnie partnerstwo. Globalny lider technologii został oficjalnym partnerem sieciowym League of Legend Esports. Cisco dostarczy infrastrukturę oraz rozwiązania sieciowe na pięciu kontynentach i podczas trzech międzynarodowych wydarzeń, co wpłynie na poprawę doświadczeń graczy oraz widzów.
Rozwiązania sieciowe Cisco zasilą "The Realm" - prywatny serwer gamingowy wykorzystywany wyłącznie na potrzeby profesjonalnych rozgrywek LoL Esports podczas następujących turniejów: The Mid-Season Invitational, The League of Legends World Championship oraz The All-Star Event. Bezpieczne, elastyczne i niezawodne technologie sieciowe Cisco będą stanowiły fundament najpopularniejszego na świecie tytułu esportowego, gdy ten wkracza w kolejną dekadę.
Cisco zapewni Riot Games zestaw rozwiązań sieciowych obejmujący serwery kasetowe oraz rackowe Cisco UCS, a także przełączniki Nexus dla centrów przetwarzania danych. Umożliwią one znaczną poprawę jakości rozgrywki i zwiększą możliwości transmisji studyjnych. Ponadto Cisco zapewni elastyczną infrastrukturę dla regionalnych centrów transmisyjnych, która wyrówna szanse podczas rywalizacji w różnych częściach globu i będzie służyła światowemu esportowi przez najbliższe lata.
League of Legends to gra wymagająca szybkiego planowania strategicznego i błyskawicznych reakcji. Dla profesjonalnych graczy kluczowe jest maksymalne ograniczenie opóźnień (lagów). Technologia Cisco wdrożona na serwerze "The Realm" pozwala zawodnikom rywalizować na najstarszym i najbardziej cenionym przez graczy polu zmagań "Summoner’s Rift" bez zakłóceń (niemal natychmiastowy czas reakcji - sub-1ms). Przewiduje się, że nowe serwery Cisco będą oferowały nawet 200-proc. wzrost wydajności w porównaniu z technologią wykorzystywaną wcześniej.
Aby wesprzeć rozwój esportu w kolejnej dekadzie, Riot Esports wdroży rozwiązania sieciowe i nową globalną infrastrukturę umożliwiającą współpracę. Globalny i regionalny zasięg technologii Cisco zapewni Riotowi elastyczność, dostęp i bezpieczeństwo niezbędne do tworzenia wydarzeń esportowych światowej klasy w każdym zakątku globu. Wykorzystując zaawansowane technologie sieciowe Cisco, kibice przebywający w domach będą mogli streamować mecze LoL Esports w lepszej jakości i z mniejszymi opóźnieniami. Dzięki temu będą bliżej najważniejszych wydarzeń.
Riot Games wdroży ponad 200 serwerów turniejowych w studiach regionalnych, którymi będzie można zarządzać za pośrednictwem nowej platformy Cisco Intersight w modelu SaaS. Jest to element globalnej inicjatywy, mającej na celu zapewnienie takich samych doświadczeń użytkownikom na całym świecie, co sprawi, że rozgrywki będą odbywały się w ujednoliconych warunkach. W oparciu o serwery kasetowe UCS B-Series Blade, serwery rackowe C-Series oraz przełączniki Nexus serii 3000/7000, Riot Games stworzy jednolitą infrastrukturę w 12 centrach transmisyjnych. Projekt obejmie wirtualizację, powierzchnię serwerową i moc obliczeniową, aby dostarczyć lepszą wydajność oraz mniejsze opóźnienia podczas profesjonalnych rozgrywek regionalnych. Węzły serwerów kasetowych Cisco umożliwiają łatwą adaptację i wsparcie centrów transmisyjnych bez potrzeby inwestycji w nowy sprzęt, co stwarza szansę sprawnego osadzenia w sieci nowych aplikacji esportowych, gdy zajdzie taka potrzeba.
Riot Games rozbuduje systemy odpowiedzialne za przechowywanie danych, aby usprawnić procesy dystrybucji i archiwizacji treści, a także przetwarzania multimediów. Wykorzystując rozwiązania Cisco z zakresu Storage Optimized Computing Solutions, Riot ponad trzykrotnie zwiększy przestrzeń użytkową do przechowywania danych oraz stworzy archiwum, które zabezpieczy materiały zgromadzone przez lata.
W ciągu ostatniej dekady LoL Esports stało się największą firmą esportową na świecie. Średnia minutowa widownia podczas finałów Mistrzostw Świata w 2019 r. wyniosła 21,8 miliona osób. Cisco dołączyło do grona najbardziej znanych na świecie marek, będących głównymi, globalnymi sponsorami League of Legends: Mastercard, Louis Vuitton, AXE (Unilever), Red Bull, OPPO, State Farm oraz Secretlab.