Reklama

Rynek gier mobilnych - PUBG Mobile na szczycie

​Gry mobilne zaczynają coraz silniej akcentować swoją obecność w branży. Wiele produkcji dostępnych na Androida oraz iOS cieszą się ogromną popularnością wśród graczy. Jak prezentował się rynek gier mobilnych pod koniec 2021 roku?

Sensor Tower - instytucja zajmującą się zbieraniem, analizą i interpretacją danych pochodzących z przeróżnych aplikacji mobilnych, dzięki swoim narzędziom przygotowała raport dotyczący gier na urządzenia przenośne. Analiza trendów mówi jednoznacznie: gry mobilne rosną w siłę i już niebawem mogą zawładnąć lwią częścią branży esportowej.

Gra, która pod koniec ubiegłego roku cieszyła się największą popularnością to PUBG Mobile wyprodukowany przez chińskiego giganta - Tencent Games. Jest to wierna adaptacja znanej produkcji z gatunku battle royale, a więc PUBG: Battlegrounds. W grudniu 2021 roku, w mobilnej odsłonie tego dzieła, użytkownicy wydali łącznie aż 244 miliony dolarów.

Reklama

Na drugim miejscu, wśród najlepiej zarabiających na siebie gier znalazła się fabularna produkcja osadzona w klimacie fantasy, która powstała z inicjatywy miHoYo. Genshin Impact, bo o tej grze mowa, wygenerowała w grudniu 2021 roku 134,3 miliony dolarów przychodu.

W dalszej kolejności, w rankingu znajdziemy także Roblox, Coin Master, czy mocno zyskujący w ostatnim czasie na grywalności - Honor of Kings. Warto dodać, iż w puli ubiegłorocznych mistrzostw w tej ostatniej produkcji (Honor of Kings World Champion Cup) znalazło się aż 7,74 milionów dolarów. W naszym rankingu turniejów esportowych na rok 2021 - wspomniane rozgrywki znalazły się na 7. lokacie, wyprzedzając między innymi prestiżowe turnieje w Fortnite oraz w PUBG.

Jeśli chodzi o ogół rynku gier mobilnych, grudzień ubiegłego roku spotkał się z przychodami na poziomie 7,4 miliardów dolarów, za sprawą użytkowników App StoreGoogle Play. Pod tym względem, największym rynkiem geograficznym okazały się być Stany Zjednoczone. W Dalszej kolejności znalazła się Japonia, a ostatnie miejsce podium przypadło Chinom.

ESPORTER
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy