Sezon 1. Ultraligi w liczbach
Zakończył się trwający trzy miesiące sezon 1. Ultraligi, profesjonalnych rozgrywek League of Legends, które polscy fani esportu mogli oglądać na antenie Polsat Games i w sieci. W szczytowym momencie wielki finał Ultraligi oglądało jednocześnie 49 228 osób, co najlepiej oddaje skalę zainteresowania rodzimymi rozgrywkami.
W ramach 1. sezonu Ultraligi kibice mogli zobaczyć ponad 119 godzin zmagań na żywo prosto z dedykowanego esportowi studia Polsat Games w Warszawie. Transmisje zostały wyświetlone ponad 2 miliony razy, a łączny czas oglądania na żywo przekroczył 42 miliony minut (to prawie 82 lata oglądania).
Doskonała jakość transmisji pod względem sportowym i produkcyjnym przekłada się na zainteresowanie wśród polskich fanów sportów elektronicznych. Transmisje na żywo z 1. sezonu Ultraligi wygenerowały o 92% więcej wyświetleń w porównaniu z sezonem zerowym. To wynik przede wszystkim stale rosnącego zainteresowania wśród osób, które do tej pory esport oglądały tylko okazjonalnie.
Wzrost oglądalności idzie w parze z zaangażowaniem zadeklarowanych fanów profesjonalnego League of Legends. Publikacje w mediach społecznościowych dotyczące 1. sezonu Ultraligi zanotowały ponad 20 mln wyświetleń (to wzrost o 8 mln w porównaniu do poprzedniego sezonu) i angażowały aż o 91% skuteczniej niż te z końca 2018 roku.
W produkt Polsat Games zaangażowały także marki związane z branżą gamingową. Partnerem fazy playoff 1. sezonu Ultraligi była firma ASUS, producent sprzętu dla graczy ROG, która dostarczyła nagrody dla MVP rozgrywek. Fani LoLa docenili nieinwazyjne lokowanie, a fraza "ty asus" viralowo pojawiła się w internecie aż 1500 razy w ciągu ostatnich 2 tygodni rozgrywek.
Ultraliga jest jedną z 8 lig regionalnych oficjalnie współpracujących z Riot Games, właścicielem gry League of Legends. Dzięki temu dwa najlepsze zespoły sezonu 1. polskiej ligi (Rogue Esports Club i devils.one) awansowały do europejskich rozgrywek European Masters, które startują już dzisiaj i będą transmitowane na antenie Polsat Games.