Sprzedano 70 mln egzemplarzy PUBG
PlayerUnknown's Battlegrounds sprzedało się w nakładzie przekraczającym 70 milionów egzemplarzy od czasu debiutu w marcu 2017 roku. Taki wynik plasuje projekt na wysokim, piątym miejscu na liście najlepiej sprzedających się produkcji wszech czasów, za Wii Sports, ale przed Super Mario Bros.
Produkcja, czerpiąca garściami z zapomnianego już raczej H1Z1, na dobrą sprawę wykreowała battle royale jako nowy, samodzielny gatunek w świecie gier wideo. Reszta - Apex Legends, Fortnite, dziesiątki innych naśladowców - szybko podążyła tym tropem, odnosząc mniejsze i większe sukcesy.
Wspomniane 70 milionów sprzedanych egzemplarzy to kopie na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Jeszcze większą popularnością cieszą się obecnie wydania mobilne, ale te dostępne są za darmo, więc nie weszły w skład zestawienia. Gra debiutowała w marcu 2017 r., z "pełną" premierą w grudniu.
Ostatnie oficjalne statystki na temat sprzedaży pochodzą z czerwca 2018 roku, zaledwie sześć miesięcy po premierze pełnej wersji. Wtedy mówiono o 50 milionach egzemplarzy, więc widać, że tempo w późniejszych miesiącach i lata znacząco spadło, co nie powinno chyba być zaskoczeniem.
Wtedy - w czerwcu 2018 roku - gra była dostępna na PC i Xbox One. Na wersję PlayStation 4 trzeba było czekać do grudnia 2018 roku, ponieważ Sony nie akceptowało wtedy gier, które znajdują się w przeróżnych fazach "wczesnego dostępu", a jedynie gotowe, ukończone produkcje.
Dzisiaj PUBG jest między innymi częścią abonamentów Xbox Game Pass oraz Google Stadia Pro, od kwietnia obecnego roku. Trudno jednak spodziewać się, by te usługi miały większy wpływ na wspomnianą sumę 70 milionów sprzedanych egzemplarzy, o ile w ogóle są wliczane do tej sumy.