Świetna sprzedaż Call of Duty: Black Ops 4
Activision opublikowało raport finansowy podsumowujący trzeci kwartał fiskalny tego roku, a więc okres od początku lipca do końca września. Jak się okazuje, strzelanka Call of Duty: Black Ops 4 sprzedaje się świetnie, ale już dodatek Forsaken (Porzuceni) do Destiny 2 wypada poniżej oczekiwań.
Słabsze od oczekiwanych rezultaty Destiny 2: Porzuceni mogą być przyczyną rozdawania podstawowej wersji Destiny 2 za darmo na PC dla wszystkich zainteresowanych. Inicjatywa, ogłoszona na początku miesiąca na imprezie BlizzCon, jest aktualna jeszcze do 18 listopada.
Paradoksalnie, to nie koniec dobrych informacji dla fanów strzelanki od studia Bungie, ponieważ Activision zapowiedziało, że będzie chciało zwiększyć zainteresowanie za pomocą przyśpieszonej premiery kolejnych, darmowych aktualizacji. W planach jest także więcej nowych treści.
Co jednak "słabsze rezultaty" w ogóle oznaczają? Wydaje się, że pokutuje po prostu słabsza jakość Destiny 2, które niemal od premiery było dość szeroko krytykowane przez fanów "jedynki". Activision wydaje się to potwierdzać, ponieważ firma wyjaśnia, że Porzuceni nie zdołało przekonać do powrotu osoby, które zrezygnowały już z zabawy w Destiny 2.
Nie bez znaczenia może być także fakt, że Activision miał zapewne nieco zbyt wygórowane oczekiwania. Jak bowiem podano, ogólna liczba użytkowników Destiny 2 i tak jest wyższa niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku, a także w tegorocznym kwartale kwiecień-czerwiec.
Lepsze wieści dla wydawcy płyną z obozu Activislion. Call of Duty: Black Ops 4 sprzedało się lepiej niż Call of Duty: Black Ops 3, jeśli wziąć pod uwagę okres pierwszych trzech dni po premierze. Co równie imponujące, gracze na PC kupują Black Ops 4 aż trzy razy chętniej niż Black Ops 3. Pomaga zapewne battle royale.
Miejsce na przedstawienie wyników miał też Blizzard, połączony z Activision w 2008 roku. Rozpoczęto od kolejnych zapewnień, że Diablo Immortal będzie "autentyczną" odsłoną serii. Dalej dowiedzieliśmy się, że World of Warcraft: Battle for Azeroth sprzedało się w nakładzie 3,4 mln egzemplarzy w dniu premiery, co stanowi rekord produkcji.