Reklama

TiMi Studios wygenerowało więcej przychodu niż Activision Blizzard i Electronic Arts

Nie Electronic Arts czy Activision Blizzard, które odpowiadają za potężne gamingowe marki, wygenerowały w ubiegłym roku najwięcej przychodu, tylko mniejsze, chińskie TiMi Studios, mające na koncie m.in. mobilnego Call of Duty.

Jaka firma gamingowa wygenerowała w 2020 roku najwięcej przychodu? Wbrew pozorom nie jest to Activision Blizzard, Electronic Arts ani Rockstar Games czy Take Two, które odpowiadają za potężne growe marki pokroju FIFA oraz Grand Theft Auto. Liderem zostało niezbyt dobrze znane w Europie, TiMi Studios kontrolowane przez chińskiego giganta Tencent.

Według raportu Reutersa deweloperzy, którzy opracowali Call of Duty: Mobile i Honor of Kings mogą się pochwalić przychodem w wysokości 10 miliardów dolarów, co przewyższa 8 mld dolarów Activision Blizzard oraz 5 mld EA.

Reklama

Warto wspomnieć, że mobilnego CoD-a pobrano 100 mln razy, z kolei Honor of Kings, który jest dostępny w Chinach, miał zdumiewające 100 milionów aktywnych użytkowników dziennie, licząc od listopada 2020 roku. TiMi Studios zostało założone w Los Angeles. Tencent od dawna inwestuje w niektóre amerykańskie firmy zajmujące się grami.

Chiński gigant kupił większościowy pakiet Riot Games, autorów League of Legends, wielkiego esportowego hitu z 2011 roku. W 2012 roku wydawca kupił 40% pakietu Epic Games. Tencent jest także właścicielem studia Lightspeed & Quantum odpowiadającego za PUBG: Mobile, który przekroczył 1 miliard pobrań na całym świecie. Tencent odnotował w 2020 roku 156,1 miliarda juanów (23,79 miliarda dolarów) przychodu z gier online.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

Przekaż 1% na pomoc dzieciom - darmowy program TUTAJ

INTERIA.PL
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy