Reklama

Twitch: Platforma Amazona powinna bać się konkurencji?

​Od wielu lat kilka witryn chciałoby zdetronizować Twitcha z tronu króla platform do streamowania. Jednak nadal się ta sztuka nie udaje, pomimo zainwestowanych środków. Teraz na rynku pojawia się nowy gracz - tym razem zagrozi on pozycji strony od słynnego Amazona?

Twitch jest zdecydowanym królem, jeśli mowa o platformach dla streamerów, którzy chcą transmitować własną rozgrywkę z gier wideo czy różne inne aktywności. Platforma należąca do giganta - firmy Amazon ma jednak na rynku kilku bardzo poważnych rywali.

Od wielu lat zmaga się z tym, że wiele witryn chciałoby zdetronizować Twitcha. Kiedyś popularną i wschodzącą platformą był Hitbox, jednak okazało się, że jest to zbyt mała konkurencja, by jakkolwiek zagrozić pozycji giganta. Potem jednak do gry weszli więksi gracze. Mowa oczywiście o YouTube Gaming oraz Facebook Gaming. Ci pierwsi mieli nieco łatwiej, gdyż YouTube to od dawna znana platforma multimedialna, na której każdego dnia jest publikowanych wiele materiałów wideo na całym świecie. Facebook Gaming natomiast miał zdecydowanie trudniej. To portal społecznościowy, więc raczej z założenia nie był po to, by oglądać różne aktywności.

Reklama

Nie jest tajemnicą, że witryna założona przez Marka Zuckerberga płaci duże kwoty twórcom, by właśnie transmitowali swoją rozgrywkę na tej platformie. Nie cieszy się ona jednak dużą popularnością wśród fanów. W międzyczasie jeszcze Microsoft chciał podbić świat swoją platformą Mixer. Ściągnęła ona na wyłączność takie gwiazdy jak "Ninja" czy "Shroud" za wiele milionów dolarów. Jednak po bardzo krótkim czasie projekt się rozpadł i dziś nie ma po nim śladu. Jednak wyrasta kolejna platforma, chcąca zagrozić Twitchowi - to Trovo.

Zarządcy witryny podążają śladem Facebooka i dość otwarcie oferują twórcom pieniądze. Stawki wahają się od 200 dolarów do nawet 6 tysięcy. Jednocześnie Trovo nie chce zakazywać publikowania treści na innych portalach. Jest to bardzo ciekawa propozycja i niejeden twórca na pewno skusi się na taką propozycję. Tyczy się to głównie tych, którzy mają problemy na większych platformach.

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: twitch.tv
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy