Reklama

Reklama

​Twórcy Fortnite muszą zapłacić ponad pół miliarda dolarów kary

Epic Games wpędziło się w ogromne tarapaty. Producenci gry Fortnite zawarli właśnie ugodę z Federalną Komisją Handlu (FTC) w USA, z której wynika, że zobowiązali się do zapłaty 520 mln dol. kary.

Nieuczciwe praktyki wpędziły Epic Games w kłopoty

Pierwsza skarga złożona w sądzie federalnym dotyczy Naruszenia ustawy o ochronie prywatności dzieci w Internecie (Children’s Online Privacy Protection Act). W tym przypadku ugoda opiewa na kwotę w wysokości 275 mln dol. jako forma zadośćuczynienia za takowe praktyki.

Epic Games miało zbierać dane osobowe graczy poniżej 13 roku życia bez powiadomienia ich rodziców lub uzyskania zgody tychże rodziców. Oprócz złamania w ten sposób ustawy o prywatności firma nielegalnie włączyła także czat tekstowy i głosowy dla graczy. W oświadczeniu możemy wyczytać, że dzieci przez to doświadczyły: "zastraszania, nękania i narażania na niebezpieczne i traumatyczne problemy natury psychicznej, w tym m.in. samobójstwo".

Reklama

Druga część ugody związana jest z nieuczciwymi taktykami wprowadzanymi przez Epic Games w zakresie mikropłatności. Według komisji twórcy gry Fortnite celowo zaimplementowali mało przejrzysty system płatności za przedmioty kosmetyczne w grze. Dodatkowo gigant utrudniał graczom dokonywanie zwrotów za poczynienie niechcianych zakupów np. poprzez ludzką pomyłkę. Młodociani nierzadko wykorzystywali karty płatnicze swoich rodziców do robienia wirtualnych zakupów. Operacja zwrotu środków była praktycznie niemożliwa. W tym przypadku kara nałożona na producentów wyniosła 245 mln dol.

Jak więc widać, łączna kwota ugody zawartej z FTC wynosi 520 mln dol. Tyle właśnie w sumie musi zapłacić teraz Epic Games - część jako forma zadośćuczynienia, część z kolei to zwrot należności konsumentom.

Ponadto Epic Games w trybie natychmiastowym musi podporządkować się do zaleceń wystosowanych przez Federalną Komisję Handlu. Na liście wymogów znajdziemy m.in.: wprowadzenie zmian w systemie zakupowym, uzyskanie niezależnych audytów, ustanowienie programu ochrony prywatności (OPPA) oraz oferowanie zwrotu pieniędzy klientom, którzy uważają, że ich konta zostały obciążone niesprawiedliwie.

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: Fortnite

Reklama