Unia Europejska będzie inwestować w gry wideo i sport elektroniczny
Potencjał sportu elektronicznego jako dynamicznie rozwijającej się gałęzi szeroko pojętego sektora gier wideo w końcu dostrzeżony został przez odpowiednie organy. Parlament Europejski przyjął właśnie rezolucję uznającą esport jako odrębny obszar kultury i rozrywki, w który warto inwestować środki i go rozwijać.
O tym, że sport elektroniczny to dynamicznie rozwijająca się branża, wiemy nie od dzisiaj. Nie we wszystkich jednak krajach ten rodzaj rozrywki jest na tyle respektowany, by rządzący przywiązywali do niego większą wagę.
Mamy jednak kapitalne wieści dla wszystkich entuzjastów rozgrywek esportowych. W Parlamencie Europejskim zapadły bowiem ważne decyzje. Urząd przyjął rezolucję, która uznaje przemysł esportowy za wartościowy, istotny i godny dalszego rozwoju w regionie europejskim w uwzględnieniu strategii długoterminowej. Stosunek głosów prezentował się następująco: 560 głosów za, 34 przeciwko, 14 wstrzymało się.
Nie do końca wiadomo jeszcze jaką strategię rozwoju i finansowania przyjmie wspomniany wyżej podmiot. Najprawdopodobniej duże firmy związane z gamingiem, które również stale podnoszą swoje znaczenie w sporcie elektronicznym, otrzymają dostęp do odgórnego finansowania ze środków Unii Europejskiej.
Organ zauważył także, co warto podkreślić, iż esport to zupełnie odmienna dziedzina niż sport. Oba te sektory mogą istnieć, uzupełniać się wzajemnie i promować zbliżone poglądy, wartości i cechy, wśród których znajdziemy m.in.: zasady fair play, walkę z rasizmem, równość płci, kooperacja i praca zespołowa.
Tak naprawdę dopiero teraz przed Parlamentem Europejskim jawi się szereg wyzwań związanych z opracowaniem i wdrożeniem strategii rozwoju sportu elektronicznego. Oprócz odpowiedniego nakreślenia środków dostępnych do finansowania sektora istotne będzie również wyznaczenie głównej misji oraz celów takiego przedsięwzięcia.