Według raportu brytyjskiej służby zdrowia lootboksy mają negatywny wpływ na dzieci
Brytyjska służba zdrowia jest zaniepokojona uzależnieniem dzieci od skrzynek z łupami, które dostępne są w grach.
Lootboksy od wielu lat stanowiły niemałą kontrowersję, ale dopiero premiera Battlefront 2 i dostępnego tam rozwiązania wywołała wśród ekspertów czy organizacji liczne debaty o potencjalnej szkodliwości systemu dla graczy.
Tym razem swoją opinią podzieliła się dyrektorka służby zdrowia w Anglii ds. zdrowia psychicznego (ang. NHS — National Health Service), Claire Murdoch, która w wydanym oświadczeniu ostrzega, że skrzynki z łupami mogą uzależniać dzieci.
Jednocześnie wezwała ona firmy oferujące tego rodzaju rozgrywkę do walki z ryzykiem uzależnienia wśród młodszych osób poprzez wycofanie gier z lootboksami ze sprzedaży, nałożenie limitu na transakcje lub ostrzeżenia kupujących o obecności lootboksów w danej produkcji.
Murdoch jest jednak zwolenniczką najbardziej konkretnej opcji, czyli zakazania dystrybuowania gier z lootboksami co powinno wyeliminować ryzyko uzależnienia się dzieci od hazardu. Przy okazji dyrektorka podała przykłady młodszych osób, które bez wiedzy rodziców przeznaczyły na tę zabawę dość sporo pieniędzy prowadząc niekiedy do problemów finansowych.
Ponadto NHS ogłosiło utworzenie centrum leczenia hazardu w tym 14 klinik zajmujących się rzeczoną problematyką na terenie Wielkiej Brytanii. Projekt przez najbliższe 5 lat pochłonie 2,3 miliarda funtów z dodatkowego funduszu.
Co ważne Brytysjka Komisja ds. Hazardu twierdzi, że 55 tysięcy dzieci z Wielkiej Brytanii sklasyfikowano jako mające problem z hazardem, z kolei łącznie 400 tysięcy mieszkańców Anglii jest uzależnionych od hazardu. Niestety Murdoch nie określiła jaki procent tych dzieci uzależniło się od otwierania skrzynek z łupami w grach wideo.
Oczywiście dyrektorka NHS doskonale wie, iż sama niewiele zdziała dlatego też o pomoc poprosiła bezpośrednio firmy tworzące wspomniane produkcje o podjęcie konkretnych działań. Niestety nie wiemy czy apel przyniesie rzeczywiste skutki, bowiem elementy premium stanowią dla deweloperów niemały zarobek.
Marcin Jeżewski - ITHardware.pl