Reklama

Winter Meet at Rift: Podsumowanie festiwalu gier

​Mit gamera, który siedzi całymi godzinami zarywając noce, aby grać w grę został już dość dawno obalony. Dziś wiemy, że gracze to społeczność, która jest niezwykle zróżnicowana pod względem zainteresowań, tytułów ogrywanych gier i wielu innych zmiennych.

Gracz graczowi nie równy, nie można porównać sympatyka CS:GO do zwolennika League of Legends. Podobieństw należy szukać wśród graczy wybierających ten sam tytuł. Wspólnym mianownikiem z pewnością są eventy, które po pandemii cieszą się ogromnym zainteresowaniem i integrują społeczność.

Gry Riot Games od lat jednoczą graczy wokół swoich tytułów i dostarczają im wiele emocji i wspólnych chwil. League of Legends jest jedną z najpopularniejszych gier wideo w Polsce, a co za tym idzie, community tej gry jest również duże. Nie ma dokładnych statystyk dotyczących liczby graczy LOL’a w Polsce, ale według niektórych szacunków, w 2021 roku gra ta miała ponad 2,5 miliona aktywnych graczy w kraju. Teamfight Tactics to darmowa gra typu auto battler, która jest dostępna w ramach gry League of Legends, jej społeczność jest nieco mniej liczna niż graczy LOL’a jednakże, gra cieszy się dużą popularnością wśród polskich graczy, co sugeruje duża liczba aktywnych uczestników.

Reklama

Trzecia najpopularniejszą gra od Riot jest VALORANT, który jest też najmłodsza - została wydana w czerwcu 2020 roku i momentalnie zaskarbiła sobie sympatię graczy, którzy kochają gry rodzaju FPS. Taka liczba graczy zasługuje na docenienie i zaopiekowanie. Z myślą o nich GAM3RS_x przygotował drugą edycję Meet at Rift, który początkiem lutego zawitał do warszawskiego EXPO XXI.

Bramy wydarzenia zostały przekroczone ponad 14 000 razy przez graczy i odwiedzajacych chcących wziąć udział w gamingowych atrakcjach. W sobotę scena główna należała do gwiazd gry League of Legends, którzy wzięli udział w turnieju Orbit All’d Stars sponsorowanym przez Orbit. W showmatchu zagrali zawodnicy i postacie, datujące początek swojej kariery z profesjonalnym gamingiem i/lub tworzeniem contentu na pierwszą połowę istnienia tej gry.

Było sentymentalnie lecz mimo stażu graczy nie zabrakło emocjonujących zwrotów akcji. W niedzielę miejsce honorowe eventu przejęły kobiety, które rywalizowały w turnieju Ms. VALORANT, którego partnerem i fundatorem nagród był BLIK. Najlepsze okazały się być panie z Anonymo, które w decydującym meczu pokonały graczki drużyny INTERKA.

Ponadto na odwiedzających Winter Meet at Rift 2023 czekało wiele atrakcji obok sceny głównej, a były to między innymi:

  • strefy free to play, na których entuzjaści gamingu mogli zmierzyć się w takich tytułach jak League of Legends, Valorant, Team Fight Tactics, Wild Rift czy Legends of Runterra, w których do wygrania były nagrody pieniężne wypłacane od razu na telefon dzięki BLIK;
  • meet & greet z topowymi influencerami kojarzonymi z grami Riot Games, między innymi z Nervarienem, Rybsonem, Arquelem czy Veggim.

Niewątpliwą atrakcją sobotniego wieczoru był konkurs cosplay, który wyłonił kolejnego zwycięzcę najatrakcyjniejszego stroju związanego z produkcjami Riot Games. Tym razem nagroda główna powędrowała do Laury ‘Asgardian Frauds’ Czerwińskiej, która odtworzyła postać Rengara z League of Legends.

Festiwal uświetniła gala GG Awards -  plebiscytu tytułów Riot Games w Polsce, w którym decydujący głos należał do społeczności. W sumie oddano ponad 32 000 głosów, które zadecydowały o zwycięzcach w ośmiu kategoriach, a statuetki powędrowały do W0nder (Artystka Roku), Grypciocraft Esports (Organizacja roku), BlackfireIce i Gadają o esporcie (Twórca Roku), Alior Bank (Sponsor Roku), Avahira (Komentator Roku), Trymbiego (Gracz Roku), Jankosa (Gracz Dekady) oraz KMT 2K14 (Drużyna Dekady).

Organizatorem festiwalu Meet at Rift Winter 2023 jest agencja GAM3RS_X, której celem jest dostarczanie niezapomnianych emocji i rozrywki społeczności gamingowej, we współpracy z WE!RE Fantasy, które odpowiedzialne jest za komunikację w mediach i u influencerów.

Patronat medialny wydarzenia objął Polsat Games, Radio ESKA, CD-Action oraz Interia, co przełożyło się na szerokie dotarcie do odbiorców różnymi kanałami. Oprócz komunikacji na własnych kanałach social media Meet at Rift, informacje o festiwalu można było usłyszeć na antenie radia ESKA i Kampus, zobaczyć w telewizji Polsat Games oraz na pojazdach komunikacji miejskiej a także przeczytać w mediach digitalowych o różnej tematyce.

Głównymi partnerami minionej edycji Meet at Rift byli Rockstar Energy Drink i Alior Bank wraz z Mastercard, którzy na festiwalu postawili swoje strefy z dodatkowymi atrakcjami dla gości festiwalu. Alior Bank w swojej ofercie posiada Konto dla graczy. Dodatkowo we współpracy z Mastercard przygotowano zestaw specjalnych nagród, które szczególnie przypadły do gustu wszystkim graczom - klawiatury, myszki lub fotele gamingowe a nawet kody cyfrowe do najpopularniejszych konsol. Można je zdobyć płacąc Kartą dla Graczy - Debit Mastercard.

Natomiast Rockstar Energy Drink zapewnił wszystkim moc pozytywnych emocji, która przełożyła się na fantastycznie spędzony czas podczas dwóch dni festiwalu. Nie zabrakło rywalizacji, wspólnych zdjęć w fotobudce 360 stopni i oczywiście darmowych energy drinków. Ponadto event wspierały partnersko BLIK oraz Orbit, dzięki którym na evencie można było doświadczyć wielu emocji związanych z niepowtarzalnym contentem. Natomiast nasi partnerzy technologiczni wyposażyli strefy dostarczając monitory od - iiyama, strefę mobile wyposażyła w smartfony marka realme natomiast peryferia i nagrody dla uczestników powędrowały od Razer.

Organizator, agencja GAM3RS_X, uchyla rąbka tajemnicy i informuje, że jeszcze w tym roku odbędzie się kolejna, trzecia już edycja festiwalu Meet at Rift. Dokładna lokalizacja i data zostanie wkrótce ujawniona.

materiały prasowe
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy