Reklama

Call of Duty: Modern Warfare 2 lepsze od FIFA 23? Wyniki sprzedaży mówią wiele

Renoma Modern Warfare głośnym echem rozeszła się ewidentnie po całym świecie gier wideo. Już w pierwszym tygodniu ostatnia odsłona Call of Duty osiągnęła rekordową sprzedaż na PlayStation.

Call of Duty: Modern Warfare 2 miało być przełomowym tytułem w historii tej serii. Zanim gra ujrzała jeszcze światło dzienne, po mediach zaczęły krążyć plotki o zakończeniu corocznego planu wydawniczego COD-a. Activision postanowiło pokusić się o mały eksperyment, dać Infinity Ward dwa lata na rozwój ich nowej gry i z premierą kolejnej części poczekać aż do 2024 roku.

Według ostatnich doniesień wszystko wraca jednak do normy. Początkowo słyszeliśmy o obszernej aktualizacji pod koniec 2023 roku, potem o płatnych dodatkach do kampanii oraz multiplayera, a teraz mówi się już tylko o Call of Duty 2023. Za kolejną odsłonę odpowiada podobno Sledgehammer Games i zamiast odchodzić daleko od obranego w zeszłym roku kierunku, tworzą Modern Warfare 3.

Reklama

Jeżeli plotki okażą się prawdą i faktycznie dostaniemy oficjalną zapowiedź MW3, przed Sledgehammer stoi nie lada wyzwanie. Modern Warfare 2 pobiło bowiem liczne rekordy, zostało świetne przyjęte przez casualowych odbiorców, a debiut Warzone 2 dodatkowo spotęgował ekscytację nową odsłoną serii. Fakt ten potwierdzają kolejne dokumenty z procesu pomiędzy Microsoftem a FTC, które niedawno ujrzały światło dzienne.

Według nowych dokumentów w pierwszy tydzień od premiery na PlayStation sprzedano 4,4 miliona sztuk Call of Duty: Modern Warfare 2. W zaledwie 7 dni gra Activision wygenerowała w rezultacie ok. 307 milionów dolarów zysku, czyli niecałe 30% z miliarda wygenerowanego w ciągu pierwszych 10 dni, co wcześniej widzieliśmy już w raportach finansowych.

Jeszcze bardziej interesujące w tym kontekście jest porównanie Call of Duty: Modern Warfare 2 do innych, głośnych premier. Poprzednim rekordzistą sprzedaży na PlayStation była FIFA 23, która osiągnęła 3,8 miliona sprzedanych kopii w pierwszym tygodniu. Jeżeli Sledgehammer Games ze swoim Modern Warfare 3 chce dorównać poprzednikowi i zapewnić Sony równie dużo pieniędzy, muszą szybko ogłosić ten tytuł i dostarczyć nam dobrą, atrakcyjną dla większości odbiorców grę.

ESPORTER
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy