Reklama

Coca-Cola w wersji gamingowej? Tego jeszcze nie było

​Wielkie firmy już bardzo poważnie traktują przemysł gamingowy. Na tyle jest to poważne, że tworzą produkty specjalnie dla tej grupy społecznej. Takim tropem też poszła Coca-Cola, która stworzyła nowy smak swojego słynnego napoju. Nawiązuje on właśnie do graczy wideo.

Napoje dla graczy to nie nowość

Na rynku z roku na rok pojawia się coraz więcej akcesoriów dla graczy. Wynika to z coraz większego udziału gamingu w rynku. Liczba graczy na całym świecie z roku na rok rośnie, coraz więcej pieniędzy pojawia się w tej branży, a to powoduje, że kolejne sektory biznesu coraz mocniej interesują się graczami i przystosowują dla nich swoje oferty.

Jeszcze przed kilkoma laty ludzie dziwili się, że mogą być klawiatury gamingowe, dzisiaj one są standardem w sklepach komputerowych. Produkty dla graczy rozszerzają swoją gamę w bardzo zaskakujący sposób. Jakiś czas temu na rynku pojawiły się pierwsze...napoje dla graczy. Taką serię wypuściła między innymi marka Tiger - znany polski producent napojów energetycznych.

Reklama

Przykładów takich jest sporo. Firma Razer, która na co dzień zajmuje się produkcją słuchawek, wypuściła kilka lat temu napój "Razer Respawn". Nie zbierał on jednak bardzo pochlebnych recenzji. Wiele wskazywało na to, że jest to zwykły napój energetyzujący, majacy jedynie "etykietę" gamingowego tworu.

Duże zamieszanie zrobiła także marka Acer - jeden z czołowych światowych producentów laptopów. Stworzył on autorski napój PredatorShot. Producent chwalił się, że po jego spożyciu poprawia się wytrzymałość, moc i czas reakcji, czyli refleks. Tutaj także można się spodziewać, że część z tych zapewnień to jest chwyt marketingowy.

Teraz na podobny, choć nieco inny ruch zdecydowała się Coca-Cola. Ma trafić on ogólnie do fanów gier wideo, a nie tylko tych "hardkorowych" graczy, chcących poprawić swoje osiągi w grach.

Coca-Cola prezentuje nowy smak napoju

Coca-Cola w gamingu czy esporcie jest od dawna. Jednak nie jest to zazwyczaj bezpośredni sponsoring tejże firmy. Do Coca-Cola Company należy między innymi słynny napój Monster. Najczęściej to właśnie ta marka należąca do tego amerykańskiego giganta pojawia się na imprezach esportowych. Sama Coca-Cola nie angażowała się do tej pory w bardzo dużym stopniu. Teraz jednak to ulega radykalnej zmianie.

Kilka dni temu doszło do bardzo interesującego wydarzenia z zakresu produktów spożywczych oraz gamingu. Studio odpowiedzialne za produkcję Fortnite: Battle Royale od wielu lat zaskakuje swoją kreatywnością i łączeniem sił z innymi wielkimi markami. Coca-Cola nawiązała współpracę z Epic Games i w grze zaprezentowano nową wersję popularnego amerykańskiego napoju.

Otóż Coca-Cola przygotowała niespodziankę. Wydała serię swojego przysmaku, który ma przypominać...smak pixeli. Jest to na tyle abstrakcyjne pojęcie, że trudno nawet to jakkolwiek ubrać w słowa. Trudno jest nam sobie wyobrazić, jak może smakować pixel.

Producenci zapewniają, że uzyskali niepowtarzalny smak. Wielu komentatorów jednak jest bardzo sceptycznych. Zazwyczaj tego rodzaju akcje mają na celu zwrócenie uwagi młodszej części graczy, którzy są bardziej podatni na tego typu zabiegi marketingowe. Dlatego też nie jest trudno uwierzyć w sukces tego przedsięwzięcia jednego z najsłynniejszych producentów napojów w historii przemysłu spożywczego.

Współpraca z Epic Games na pewno w tym pomoże. Fortnite: Battle Royale w ostatnich tygodniach przeżywa istny rozkwit w związku z wdrożeniem trybu pozbawionego budowania. Dlatego też nowi gracze z pewnością w dużym stopniu skuszą się na proponowany przez Coca-Colę nowy smak pixela.

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: Coca-Cola | Fortnite
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy