Reklama

CoD: Modern Warfare 2 będzie wymagał połączenia numeru telefonu z grą

Rozwiązanie, które wzbudziło duże kontrowersje w Overwatchu 2 ma powrócić w Call of Duty: Modern Warfare. Activision będzie wymagało podania numeru telefonu przed rozpoczęciem gry.

Przypisywanie numeru telefonu do różnych kont nie jest nowym, niespotykanym do tej pory rozwiązaniem. W większości przypadków jest to opcjonalne ustawienie, które pomaga użytkownikom lepiej zabezpieczyć swoje konto. Kiedy zapomnicie hasła i stracicie dostęp do maila, na ratunek przychodzi telefon. Ponadto można korzystać również z dwustopniowej weryfikacji podczas logowania.

W grach wideo przypisanie numeru telefonu niesie ze sobą jeszcze jedną korzyść. Deweloperzy mogą znacznie łatwiej walczyć z cheaterami i zbanowanymi użytkownikami. Jeżeli przy rejestracji wymagany jest numer telefonu, zbanowany za cheaty czy toksyczność gracz musi przypisać inny numer do swojego konta. Jest to bez wątpienia ratunek dla darmowych tytułów, gdzie zazwyczaj najtrudniej jest o zwalczenie problemu cheaterów.

Reklama

Overwatch 2 poszedł ostatnio o krok dalej i postanowił nie tylko zmusić graczy do przypisania swojego numeru telefonu przed zalogowaniem, ale również akceptować tylko konkretne rodzaje numerów. W grę nie wchodzą na przykład prepaid. Jeżeli gracz nie posiada umowy na telefon i chce skorzystać z numeru na kartę, nie będzie mógł w ogóle uruchomić Overwatcha. W teorii jest to oczywiście logiczne rozwiązanie, ponieważ cheaterzy nie będą mogli kupić za parę złotych nowego numeru, ale w praktyce system ten wyklucza wielu uczciwych graczy.

Nowe rozwiązanie SMS Protect spotkało się oczywiście z niemałymi kontrowersjami. Wydawało się, że feedback graczy zmotywuje Activision do przemyślenia tej decyzji, ale rozwiązanie to najwyraźniej wraca w Call of Duty: Modern Warfare 2. Zanim zdecydujecie się na zakup nowej odsłony COD-a, upewnijcie się, że macie numer telefonu kompatybilny z SMS Protect.

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: Call of Duty: Modern Warfare II | Overwatch 2
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy