Reklama

Darmowa strzelanka Spectre Divide z mocną premierą i krytyką mikropłatności

Spectre Divide od Mountaintop Studios pojawiło się już na Steamie w pełnej krasie. Choć frekwencja w pierwszym premierowym dniu była zadowalająca, to produkcja zebrała ogromną falę krytyki. Gracze zaczęli narzekać na bardzo agresywny system mikropłatności. Twórcy nie pozostali bierni wobec głosów społeczności.

Spectre Divide to jeden z ciekawszych i głośniejszych tytułów z gatunku pierwszoosobowych strzelanek minionych miesięcy. Dzieło opracowywane przez Mountaintop Studios, którego fundamentem są byli deweloperzy z Naughty Dog, Riot Games, Repsawn Entertainment czy Bungie, chce zaserwować miłośników FPS-ów nowe doznania.

W Spectre Divide mamy do czynienia z kreskówkową oprawą wizualną i szeregiem dostępnych grywalnych postaci wyróżniających się odmiennymi umiejętnościami w walce. Nie to jest jednak filarem rozgrywki w nowej produkcji. Kluczowa mechanika gry zwie się Duality i pozwala na kontrolowanie dwóch postaci / ciał jednocześnie, co podnosi walory taktyczne dzieła.

Reklama

W ubiegłym miesiącu mieliśmy do czynienia z ciepło przyjętymi zamkniętymi testami gry, do których dopuszczona została tylko określona pula graczy na Steamie. Po rzeczonych testach twórcy z Mountaintop Studios nie zamierzali zwlekać z pełnoprawną premierą gry - datę debiutu wyznaczyli szybko - na 3 września jeszcze tego roku.

Mikropłatności kładą cień na premierę Spectre Divide?

Tak więc od niespełna doby możemy ogrywać Spectre Divide w pełnej krasie. Chociaż tryb rankingowy zagości niebawem po premierze, w grze pojawiła się inna nowa funkcjonalność - wbudowany sklep z przedmiotami kosmetycznymi, który - krótko mówiąc - spolaryzował społeczność graczy.

Jeden pakiet skinów wyceniony został na 9 tys. Punktów Spectre, co w przeliczeniu dawał wydatek rzędu 90 dolarów za kilka skórek w grze. To zdążyło przelać czarę goryczy i przerodziło się w istną lawinę negatywnych komentarzy na Steamie - w zakładce w gry czy też na forach dyskusyjnych m.in. na Reddicie.

Pomimo tego, że Spectre Divide zaliczyło raczej udaną premierę pod względem technicznym (prawie 31 tys. jednocześnie grających) z raptem kilkoma usterkami związanymi z przeciążeniem serwerów spowodowanymi natłokiem graczy, to FPS dzierży na ten moment niespełna połowę pochlebnych recenzji w serwisie od Valve... a niemal wszystkie negatywne recenzje dotyczą wspomnianego agresywnego modelu mikrotransakcji.

Na szczęście Mountaintop Studios wsłuchało się w odbiór graczy. Deweloperzy bardzo szybko przystąpili do działania i obniżyli ceny kosmetycznych przedmiotów o 17-25%. Aktualnie najdroższa paczka Cryo Kinesis Masterpiece nie kosztuje już 9000, a 7000 SP.

Redukcje cen dotknęły też innych pakietów. Wszystko otrzymało permanentne obniżki cenowe. Pojawiły się też oficjalne przeprosiny od głównego producenta gry za niezrozumienie potrzeb graczy. Tak prezentują się aktualne ceny:

  • Cryo Kinesis Masterpiece bundle with a Melee weapon 9000 SP -> 7000 SP
  • Medusa Prestige bundle 4500 SP -> 3400 SP
  • Eternal Guard Prestige Weapon Skins 1500 SP -> 1200 SP
  • Mako Elite Weapon Skins 1000 SP -> 800 SP
  • All Masterpiece character skins 1800 SP -> 1500 SP
  • All Prestige character skins 1300 SP -> 1000 SP

Niewątpliwie czekamy na rozwój Spectre Divide. Po sierpniowych testach pokusimy się o tezę, że to tytuł, który ma szansę mocno namieszać w sektorze FPS-ów. Produkcja wbrew pozorom mocno wyróżnia się na tle VALORANTA z uwagi na wspomnianą wcześniej mechanikę Duality.

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: Steam
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy