FIFA 22: TikTok walczy z otwieraniem paczek FUT
FIFA Ultimate Team jest najpopularniejszym trybem serii gier FIFA od lat. Popularna sieciowa rozgrywka pochłania wiele milionów graczy każdego roku. Okazuje się, że administracji aplikacji TikTok nie podoba się proces otwierania paczek. Filmiki z tej aktywności są usuwane. Jaki jest tego powód?
Nie można ukrywać tego, że w obecnych czasach zarobek twórców gier wideo opiera się w głównej mierze na mikropłatnościach. Dlatego też coraz częściej duże tytuły growe możemy pobrać zupełnie za darmo, nie ponosząc kosztów samego zakupu. Dla graczy jest to bardzo wygodne, gdyż kilkaset złotych zostaje w kieszeni, a wspomniane mikropłatności nie są zazwyczaj wymagane, by cieszyć się w pełni rozgrywką w danym tytule. Jedną z pierwszych gier, która wytyczyła szlak pozostałym wydaniom był Fortnite: Battle Royale.
To tytuł z gatunku battle royale, który w końcówce 2017 roku zrobił ogromne zamieszanie na rynku. Gra od Epic Games cechowała się bardzo ładną grafiką, ciekawą mechaniką gry (budowanie fortów z zebranych materiałów wyróżniało tę grę), dobrą optymalizacją oraz modelem free-to-play. W odróżnieniu od ówczesnej konkurencji w postaci PUBG czy H1Z1, każdy za darmo mógł pobrać Fortnite’a i cieszyć się zabawą na serwerze. Łatwo dostępny tytuł stał się ogromnym międzynarodowym hitem. Można jednak się zastanowić, gdzie twórcy znaleźli miejsce na zarobek?
Otóż w mikropłatnościach. Epic Games wpadło na bardzo prosty pomysł, utworzenia sklepu ze skórkami, które każdego dnia są wymieniane. Można je nabyć za pomocą V-Dolców, czyli wirtualnej waluty, kupowaną za realne pieniądze. Oprócz tego gracze mają możliwość wykupienia karnetu bojowego, w ramach którego zdobywa się upominki o mniejszej lub większej wartości. Jednak to nie Epic Games jako pierwszy wprowadził mikropłatności.