Reklama

​Gracze Fortnite mają problem. Activision zaczyna rościć prawa

Nowoczesny Tryb Kreatywny w Fortnite miał zaoferować graczom ulepszone narzędzia i jeszcze więcej interesujących funkcji do tworzenia własnych map w popularnej grze battle royale. Kończy się jednak na tym, że producenci gry zmagają się teraz ze sporymi i poważnymi problemami.

Jakiś czas temu Epic Games zaprezentowało narzędzie Unreal Engine for Fortnite. Jest to oprogramowanie pozwalające na tworzenie autorskich map w sposób kompleksowy i zaawansowany. W edytorze znajdziemy wiele funkcji modelowania, implikowania tekstur, animacji czy dźwięku.

Activision kontra Fortnite

Bardzo szybko okazało się, że spora część graczy przy pomocy tego oprogramowania jest w stanie skomponować naprawdę niesamowicie interesujące projekty. Utalentowanej społeczności udało się m.in. odtworzyć popularne mapy z innych znanych gier, m.in. z Rusta, Mario Kart czy Call of Duty: Modern Warfare 2. Sielanka nie trwała jednak długo, a pomysłowość graczy niszczona była już w samym zarodku.

Reklama

Epic Games otrzymywało wiele wiadomości w związku z łamaniem praw autorskich przez graczy Fortnite poprzez zbyt wierne rekonstruowanie niektórych dzieł. Swoje prawa zaczęła rościć także potężna korporacja z branży gier posiadająca prawa do marki Call of Duty, czyli oczywiście Activision Blizzard.

Amerykański gigant zażądał od Epic Games usunięcia wszystkich map stworzonych przez graczy, które mocno inspirowane są światem Call of Duty. Wszystko oczywiście w ramach roszczeń związanych z łamaniem praw autorskich. W praktyce oznacza to, że takie dzieła (mocno skorelowane z innymi grami) nie będą mile widziane w najgorętszej produkcji z gatunku battle royale.

Tryb Kreatywny w wersji 2.0 to potężne i nieocenione narzędzie, pozwalające wchodzić graczom Fortnite na jeszcze wyższy poziom imersji i otwierać się na zupełnie nowe doświadczenia. Najwyraźniej zawiedziona społeczność będzie musiała wystawić swoje pokłady kreatywności na jeszcze większe wyzwania i tworzyć coś w pełni autorskiego.

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: Activision | Fortnite
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy