Gracze krytykują nowy system perków w Call of Duty: Modern Warfare 2
Call of Duty: Modern Warfare 2 dorobiło się wreszcie własnych beta testów, co oznacza, że przyszedł również czas na feedback od graczy. Krytyka jak na razie skupia się na kilku konkretnych zmianach wprowadzonych przez Infinity Ward.
Mechanika atutów pod pewnym względami zmieniała się niemalże w każdej odsłonie Call of Duty. Podstawy pozostawały jednak takie same, a wszystko kręciło się raczej wokół tego, jak działa Gunsmith albo tworzenie własnej klasy. W Call of Duty: Modern Warfare 2 Infinity Ward zdecydowało się jednak całkowicie przebudować system perków znany z poprzednich odsłon.
Nowy system dzieli wszystkie atuty na trzy kategorie: podstawowe, bonusowe i ultimate. Tworząc klasę postaci, wybieramy dwa perki z pierwszej kategorii i po jednej z dwóch kolejnych. Podstawowe atuty są aktywne od samego początku meczu, a pozostałe dwa dostajemy co cztery minuty. Na czas aktywowania perków dodatkowo wpływa również nasza forma w grze. Im więcej punktów zdobywamy, tym szybciej odblokujemy perki.
Już podczas prezentacji Call of Duty Next wielu graczy sceptycznie podchodziło do zapowiedzianych przez Infinity Ward zmian i teraz trend ten zyskał jedynie na popularności. Perki stały się jednym z głównych przedmiotów krytyki uczestników trwających na konsolach PlayStation beta testów.
Głównym problemem graczy nie jest sam system, ale fakt, że Ghost jest perkiem Ultimate. Oznacza to, że nie zdobywając wielu zabójstw i grając średni mecz, przestaniemy być widoczny dla UAV dopiero po ośmiu minutach meczu. Zdaniem graczy mecze są bardzo jednostronne i ogromną przewagę błyskawicznie zyskuje drużyna, która jako pierwsza zdobędzie UAV.
Sama koncepcja stopniowego odblokowywania atutów może być zjadliwa nawet dla weteranów. Aktualnie krytyka dotyczy głównie tego, które perki trafiły do kategorii Bonus i Ultimate.