Gracze niezadowoleni z serwerów w Counter-Strike 2. Brak rewolucji?
Serwery w Counter-Strike: Global Offensive stanowią kość niezgody na linii gracze - producenci z Valve już od bardzo wielu lat. Niestety istnieją konkretne przesłanki ku temu, że nadchodząca odsłona Counter-Strike 2 zmieni w tym aspekcie niewiele.
Kiedy Valve po raz pierwszy odkryło karty i oficjalnie ogłosiło nadejście CS 2, wielu graczy z zadowoleniem spoglądało na zmiany, jakie uświadczymy w tej wyczekiwanej produkcji. Szczególną uwagę zwracano na poprawę szaty wizualnej, animacji i rekonstrukcji graficznej wielu map.
Sporo czasu poświęcono także debatom dotyczących serwerów. Valve ogłosiło, że obowiązujący przez ponad 11 lat system tickrate przejdzie do lamusa i w CS 2 zastąpiony zostanie funkcją subtick, która zaoferuje zdecydowanie większą płynność na oficjalnych serwerach gry.
Przez lata fani CS:GO narzekali na tickrate 64 obowiązujący na oficjalnych serwerach. Producenci nigdy nie przedsięwzięli w tym aspekcie żadnej rewolucji, więc spora liczba graczy, szczególnie zawodowców zaczęła korzystać z nieoficjalnych platform np. FACEIT, które oferują stabilne własne serwery z pełną obsługą tickrate na poziomie 128.
Zapowiedziany w CS 2 subtick miał być rewolucją, tymczasem okazuje się, że obietnice ze strony Valve mogą okazać się zwykłymi mrzonkami. Pewien użytkownik Reddita udostępnił w tym serwisie dane z logów serwera z gry Counter-Strike 2. Na załączonym zrzucie ekranu możemy dostrzec, że na serwerze nadal obowiązuje tickrate o wartości 64.
Na drugiej grafice (log z serwera FACEIT) tickrate wynosi już 128. Informacja ta zasiała kolejne pokłady złości wśród fanów kultowego CS’a, bowiem sporo wskazuje na to, że realny tickrate w nadchodzącej rywalizacyjnej strzelance nadal będzie wynosił - podobnie jak w CS:GO - 64...
Oczywiście wciąż tli się nadzieja, że tickrate 64 oferowany jest póki co na serwerach podczas testów beta. CS 2 oficjalnie jeszcze nie zadebiutował, spekuluje się, że gra może trafić na rynek w pełnej krasie w ciągu kilku tygodni.