Rainbow Six Mobile - Ubisoft opóźnia premiery i chwali się wynikami finansowymi
Słodko-gorzkie wieści od Ubisoftu. Francuski gigant poinformował o opóźnieniu premier dwóch gier, ale pochwalił się też dobrymi wynikami finansowymi. To drugie może wydawać się mało istotne z perspektywy graczy, ale warto wziąć pod uwagę, że im lepsza sytuacja finansowa producenta czy wydawcy, tym większa szansa na większą liczbę dobrych gier.
W skrócie:
- Ubisoft opóźnił premiery Rainbow Six Mobile oraz The Division Resurgence na okres po marcu 2025 roku. Dokładne daty premier nie są jeszcze znane.
- Francuski gigant pochwalił się dobrymi wynikami finansowymi w pierwszym kwartale bieżącego roku finansowego.
- XDefiant, Rainbow Six Siege oraz seria Assassin’s Creed przyczyniły się do sukcesu finansowego.
Ubisoft ogłosił, że premiery Rainbow Six Mobile oraz The Division Resurgence zostały przesunięte na okres po marcu 2025 roku. Informacja ta pojawiła się w najnowszym raporcie finansowym firmy za pierwszy kwartał, który jednocześnie pokazuje, że Ubisoft zaliczył solidny początek roku finansowego.
Rainbow Six Mobile oraz The Division Resurgence, które miały zadebiutować przed końcem roku finansowego 31 marca 2025 roku, zostały przesunięte na późniejszy termin. Ubisoft zdecydował się na ten krok, aby zapewnić swoim zespołom deweloperskim dodatkowy czas na dopracowanie tych tytułów.Obie produkcje zostały zapowiedziane w 2022 roku jako gry mobilne AAA. Od tamtego czasu przeszły przez zamknięte beta testy. Rainbow Six Mobile to konkurencyjna strzelanka FPS 5v5, a The Division Resurgence to trzecioosobowa gra RPG osadzona w otwartym świecie.Ubisoft w swoim raporcie za pierwszy kwartał wykazał, że firma jest w dobrej kondycji finansowej. Wyniki przekroczyły oczekiwania, co prezes Yves Guillemot określił jako dowód na to, że przedsiębiorstwo znajduje się na właściwej ścieżce po rozczarowujących wynikach z okresu 2022/2023. Wówczas Ubisoft odwołał wiele projektów i przyjął ostrożniejszą strategię na nadchodzące lata. Jedną z przyczyn sukcesu w pierwszym kwartale była premiera darmowej strzelanki XDefiant w maju, która przyciągnęła 10 milionów graczy w ciągu zaledwie dwóch tygodni. Rainbow Six Siege również odnotował duży wzrost aktywności graczy i monetyzacji w porównaniu do poprzedniego roku. Sporym zainteresowaniem cieszy się też The Crew Motorfest.Znaczące zyski przynosi Ubisoftowi seria Assassin's Creed. Jej sprzedaż wzrosła dzięki uruchomionej przedsprzedaży Assassin's Creed: Shadows. Nawet krytykowana sieciowa piracka przygoda Skull and Bones nadal generuje dobre wyniki pod względem zaangażowania graczy i rocznych przychodów per użytkownik. W sumie Ubisoft osiągnął 290 milionów euro przychodu (ponad 1,2 miliarda złotych). To więcej niż zakładano - ustalony cel wynosił 275 milionów euro. Przyszłość firmy maluje się w jasnych barwach. Przed nami głośne premiery - najpierw Star Wars: Outlaws (30 sierpnia), później Assassin's Creed: Shadows (15 listopada), a później także Anno 117: Pax Romana.