Reklama

Noice, czyli nowa platforma streamingowa. Czy zagrozi konkurencji?

Noice - ta nazwa zapewne mówi Wam jeszcze niezbyt wiele, ale już niebawem może się całkiem sporo w tej materii pozmieniać. Jest to nowa platforma do prowadzenia transmisji na żywo, która swoim użytkownikom chce zaoferować jeszcze więcej interakcji. Czego możemy spodziewać się po tej marce?

Mapa branży streamingowej. Twitch, YouTube i Kick to główni gracze

Przez pewien czas nie sposób było nie odnieść wrażenia, że branża streamingowa jest już mocno nasycona. Jakiś czas temu z obiegu wypadł Facebook Gaming przez to, że Meta podjęła kluczowe decyzje o nierozwijaniu tego wewnętrznego sektora w firmie.

Z kolei pod koniec ubiegłego roku na rynku zagościł nowy gracz, który według wielu spekulacji może chcieć zdominować sektor w najbliższych latach. Mowa oczywiście o platformie Kick przynależącej do dużego kasyna kryptowalutowego o nazwie Stake. Już od samego początku mówiło się o tym, że Kick oferuje swoim twórcom znacznie atrakcyjniejsze warunki rozwoju i zarabiania niż chociażby gigant Twitch.

Reklama

Kick jest także w stanie przyciągnąć kolejne duże osobistości do siebie. Dowodem tego są lukratywne kontrakty zrealizowane przez ten podmiot z popularnymi twórcami. Na liście znajdziemy charyzmatycznego Kanadyjczyka Felixa "xQc" Lengyela, arcymistrza szachowego Hikaru Nakamurę, streamerkę Kaitlyn "Amouranth" Siragusę, czy ten najświeższy podpisany z Nickiem "NICKMERCS-em" Kolcheffem.

Tak czy inaczej, na ten moment wydaje się, że największym graczem branży streamerskiej jest oczywiście Twitch, a zaraz za nim kroczy YouTube Gaming. Obie marki przez lata z sukcesem realizują swoją politykę i nic nie wygląda na to, by doszło w tym segmencie do zmian.

Nadchodzi Noice, nowa platforma do streamowania na żywo, która ma zaoferować jeszcze coś więcej...

Natomiast już niebawem spektrum platform streamerskich może się poszerzyć. W oficjalnych słowach zapowiedziano powstanie nowego projektu. Jest to Noice, serwis, który sam anonsuje się na streamingową platformę nowej generacji dla graczy. Nie jest to jednak w swoim zamyśle podstawowa platforma.

Noice ma w największym stopniu stawiać nacisk na interakcję z widzami, a sam serwis traktowany przez jego użytkowników może być jako... swego rodzaju gra wieloosobowa. Fani dołączają do swoich transmisji, tworzą zespoły, aby współpracować, rywalizować i grać u boku twórcy - brzmi dosyć tajemniczy opis nowego tworu. Dokładna data debiutu Noice nie jest znana, natomiast zamknięte testy platformy mają mieć miejsce jeszcze w listopadzie 2023 roku.

W tym miejscu warto także dodać, że twórcom całego przedsięwzięcia udało się zebrać na poczet jego realizacji ponad 27 milionów dolarów od inwestorów. Według venturebeat.com Noice projekt wsparli kluczowi biznesmeni m.in. Mikko Kodisoja, Ilkka Paananen (współzałożyciele Supercell) czy Mikki Kuusi i Riku Mäkelä (współwłaściciele Wolta), a także takie marki jak Sedona Holdings, Team Builder Ventures, F4 Fund i Bitkraft.

Warto stale przyglądać się nowemu projektowi. Być może Noice już niedługo rozpocznie pełną rywalizację z innymi hegemonami rynku - Twitchem, YouTube Gaming oraz Kickiem.

ESPORTER
Dowiedz się więcej na temat: twitch.tv | YouTube
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy