Problemy F1 23. Profesjonalna liga wstrzymana ze względu na poważny błąd
Profesjonalni zawodnicy F1 23 znaleźli właśnie poważny błąd w grze Codemasters. Organizatorzy esportowej rywalizacji zostali w rezultacie zmuszeni do wstrzymania jednej z najpopularniejszych lig.
Wyścigi ligowe są nieodłączną częścią rywalizacji wirtualnych kierowców F1 od wielu lat. Zanim na dobre rozpocznie się F1 Esports i zaczniemy obserwować w akcji profesjonalistów z całego świata, większość z nich bierze udział w ligach, gdzie oswajają się z nową odsłoną i przygotowują do rozpoczęcia sezonu.
Dwa wyścigi po rozpoczęciu jednej z najpopularniejszych lig, Premier Sim Gaming Leagues (PGSL), zawodnik Ferrari Esports Bari Broumand zauważył bardzo dziwny błąd podczas jednego z wyścigów. Używając innego bolidu z włączoną wyrównaną wydajnością Bari odczuł mniejsze zużywanie opon niż w swoim Ferrari.
Codemasters szybko zareagowało na ten problem i zapewniło już, że są świadomi odkrycia Broumanda. Wśród społeczności trwa jednak dyskusja o tym, czy ten sam błąd nie był obecny w F1 22. Cała scena esportowa tego tytułu opiera się na równej wydajności wszystkich bolidów. W przeciwieństwie do prawdziwej Formuły 1, Williams, Red Bull i Ferrari powinny w grze oferować identyczne możliwości.
Do czasu wyjaśnienia sytuacji i rozwiązania problemu przez Codemasters PSGL wstrzymało ligową rywalizację. Organizatorzy poinformowali również, że wyniki z pierwszych dwóch wyścigów w Bahrainie i Teksasie zostały anulowane i nie będą brane pod uwagę w rankingach 34 sezonu.