Twitch w 2022 roku: 800 mln godzin transmisji i 11 mln nowych twórców
Twitch.tv, najpopularniejsza platforma streamerska, zaprezentowała najważniejsze wyniki i osiągnięcia w mijającym 2022 roku. Serwis należący do Amazona jeszcze silniej ugruntował swoją pozycję na rynku względem konkurentów?
Na rynku streamerskim mamy kilka wiodących platform. Oprócz YouTube Gaming coraz częściej możemy usłyszeć o serwisie Kick.com wraz z jego liberalną polityką funkcjonowania. Oczywiście na czele wciąż znajduje się największy gigant - Twitch.tv.
Właściciele tej ostatniej platformy przedstawili światu wyniki za nieuchronnie mijający 2022 rok. "Dokonaliśmy w tym roku tak wielu rzeczy wartych uczczenia. Zbliżyliśmy się do siebie bardziej niż kiedykolwiek dotąd" - czytamy w podsumowaniu.
Jeśli chodzi zaś o liczby, to w 2022 roku Twitch zanotował łączną oglądalność na poziomie 21 mld godzin wszystkich prowadzonych transmisji. Streamy realizowane były w sumie w 223 tys. rozmaitych kategoriach. Na wszystkich kanałach twórców (czat) wysłano 49 mld wiadomości.
Platforma chwali się także tym, że w minionych dwunastu miesiącach przybyło na nią aż 11 mln nowych twórców, którzy chcą sprawdzić się w branży streamingu. W sumie wszystkie kanały dostępne na Twitchu transmitowały łącznie przez... 789 mln godzin.
Ten rok w serwisie należącym do Amazona zdominowany został przez następujące tagi:
- Multiplayer
- LGBTQIAplus
- PVP
- PlayingWithViewers
- VTuber
Ciekawie prezentuje się również to, co nieodzowne i nierozerwalnie związane jest Twitchem, czyli emotikony. Najpopularniejszą emotką było: HeyGuys. Na podium znajdziemy jeszcze LOL oraz CorgiDerp. Czwarta i piąta lokata należy do legendarnych: Kappa oraz PogChamp.